CSLaTeX vesus Czech via Babel

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Aug 25 10:41:23 CEST 1999

On Tue, 24 Aug 1999, Matej Cepl wrote:

> Dobry den,
>
> chtel jsem se zeptat jaky je mezi temito dvema zpusoby zpracovani
> cestiny rozdil? Je vubec nejaky? Nebo je CSLaTeX jenom totez jako
> LaTeX bez babelu, ktery ma Czech jako implicitni jazyk? A natahne
> si \usepackage[czech]{babel} stejna makra jako CSLaTeX?
>
> 		Dekuji
>
> 						Matej

Rozdil je v samotnem formatu (pri generovani formatu cslatex se nacitaji
jine vstupni soubory nez pri generovani babelizovaneho LaTeXu. Uzitecne je
proto mit moznost je spoustet pod ruznymi nazvy.

Rozdil je v nacitanem stylu czech.sty (babelizovany LaTeX ve spravne
implementovane instalci cte jiny czech.sty nez cslatex) a z toho plyne i
rozdil na uzivatelske urovni: pri pouziti babelizovaneho LaTeXu musite
v zahlavi dokumentu specifikovat pouziti T1 fontu (cs fonty se
predpoklada, ze nejsou v instalaci k dispozici). Na druhe strane po
pouziti czech.sty v cslatexu se automaticky pouziji CSfonty.

Jak tato ruzna zahlavi vypadaji a strucny vyklad tohoto problemu
lze nalezt v dokumentu "Prvni setkani s TeXem", ktery je napriklad
v pdf formatu umisten na ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex/doc/prvni.pdf.

Petr Olsak