odsazeni poznamky u stylu

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Mon Aug 9 19:56:14 CEST 1999

On Mon, Aug 09, 1999 at 07:03:58PM +0200, Matej Cepl wrote:
> Pak tady mam jeden dotaz TeXovy:
>
> * Clanek v LaTeXovem stylu article (a totez je u mnohem hezciho
> scrartl) mi vychazi dela ohavne poznamky pod carou. Vypada to
> nejak takto (znak "|" oznacuje okraj stranky).

> Tedy slovne popsano: poznamka pod carou je odsazena vlevo, ale
> jeji neni u okraje zrcadla, ani nejak rozumne posazena vzhledem k
> textu poznamky (mohu poslat dvi nebo pdf soubor abych to
> ilustroval).
>
> Predstavoval bych si nejlepe, aby ta poznamka byla pekne odsazena
> s hanging indent (jak nasleduje), ale nevim jak toho dosahnout, aby
> [...]
mel byste vzit

\newdimen\sc at temp
\long\def\@makefntext#1{%
  \noindent \sc at temp\columnwidth%
  \advance\sc at temp by -1.5em%
  \hb at xt@1em{\hss\@makefnmark}\hskip.5em%
  \parbox[t]{\sc at temp}{\parindent\z@\parskip\z@\hskip-.5em #1}}

z scrartcl.cls, predefinovat tak, jak chcete aby poznamka vypadala,
obalit \makeatletter a \makeatother a pridat do hlavicky
dokumentu. Hodne podobnych rad lze najit v latexove kucharce
kolegy Wagnera, ktera vychazi delsi dobu ve Zpravodaji CSTUG.

Zdravim
--ps