Metafont - offtopic?

Jiri Osoba osoba at jablotron.cz
Tue Apr 27 08:17:19 CEST 1999

On 27 Apr 99, at 7:20, Ladislav Dobias wrote:

> Dobry den.

> S tim nesouhlasim. (Ale informace mam z druhe ruky.)
>
> Teda jenom s prvni vetou nesouhlasim. ;-)
>
> 1) Cetl jsem (asi nekde okolo MP), ze jsou makra na to,
> aby se zdrojaky MF prevedly na PostScriptovy Type 3 font.
> Ale nevim co je to Type 3, a jake programy to umi...

To bylo napsano pro pdfTeX jako podpora neType1 a neTrueType fontu.
Nedavalo to dobre vysledky hlavne kvuli Acrobatu, ktery s nimi mel
potize. Nakonec se v tech pripadech pouzije bitmapovy PK font, se
kterym ma Acrobat "mensi" problemy nez s vektorovym Type3.

> 2) Slysel jsem (na prednasce o TeXu), ze PostScriptove Type 1
> fonty Computer Modern (tedy ty od autora TeXu) nekdo
> vyrabel tak, ze vygeneroval pomoci MF fonty v dost velkem
> rozliseni (asi 1000 dpi) a ty pak pomoci nejake utilitky
> prevedl na Type 1.

Ano, timto zpusobem to delal Basil K. Malyshev (doufam ze jsem jeho
jmeno moc nezmrvil).

Taco Hoekwater postupoval jinou metodou - pouzil vektorovy vystup z
MetaPostu a pomoci analytickych programu vytvoril obrysy znaku (ktere
ve vystupu z MetaPostu obvykle nejsou).

Oba dva nakonec vzali jakysi snad komercni SW na upravu fontu a
davali to dohromady rucne.

Rozhodne si nemyslete, ze napisete neco jako mf2type1 csr10.mf a on
Vam vypadne csr10.pfb.

Jiri.