Pozice na strance

Petr Kucera pkucera at math.muni.cz
Tue Apr 13 18:04:54 CEST 1999

> Dobry den,

Napodobne,

> potreboval bych makro, ktere by zjistilo vertikalni vzdalenost
> nasledujiciho objektu od konce tistene strany; kdyby to bylo
> mozne tak i horizontalni vzdalenost od leveho okraje Pr.:
>
> nejaky text
> nejaky \mark text   % \mark spocita napr. x80bp y400bp

Kdysi jsem si s necim podobnym hral a resil jsem to nasledovne:
1) Objekt jsem si vlozil do nejakeho boxu a zmeril jsem sirku tohoto boxu.
2) Od sirky stranky jsem odecetl zmerenou hodnotu.
Toto ovsem fungovalo, kdyz jsem byl na zacatku radku. Uprostred odstavce by
to nebylo asi tak trivialni.
Vypadalo to asi nasledovne:

\setbox0=\hbox{text}
\count100=\hsize
\count101=\wd0
\advance\count100 by -\count101 % Odecte od sirky stranky velikost sirky
                                % boxu0
\divide\count100 by 65536       % Prevede vypoctenou hodnotu na jednotky pt

Potom by mel citac \count100 obsahovat cislo udavajici vzdalenost do konce
radku v jednotkach pt.

	Petr Kucera.

> Dekuji Martin Cerny

                  * cele jmeno: Petr Kucera                 *
                  * telefon   : 05/44 23 13 53              *
                  * E-mail    : pkucera at math.muni.cz        *
                  *           : xkucera at fi.muni.cz          *
                  * Vek       : Kazdym rokem se meni        *