Podezrele \ifnum

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Apr 13 13:31:51 CEST 1999

On Tue, 13 Apr 1999, Hans GINZEL wrote:

> 	Dobry den.
>
>    Muzete nekdo vysvetlit nasledujici chovani \edef a \ifnum?
>
> 	\scrollmode
> 	\edef\a{\ifnum1<5\else \fi}
> 	\show\a
> 	\edef\a{\ifnum7<5\else \fi}
> 	\show\a
> 	\edef\a{\ifnum1<5 \else \fi}
> 	\show\a
> 	\end
>
>    Log soubor:
>
> 	> \a=macro:
> 	->\relax .
> 	l.3 \show\a
>
> 	> \a=macro:
> [...]

Nevim. Zda se mi, ze jste objevil vlastnost TeXu nedokumentovanou
v TeXbooku. Mozna, ze se mylim. Pokud to nekdo v TeXbooku najde, dejte mi
prosim vedet.

V prvnim pripade \edef se \else jako expandovatelny primitiv provadi v
ramci nacitani numera 5, coz muze mit smysl, pokud je v tom \edef nejake
vnejsi \if na ktere se ono \else vaze. Protoze tam takovy \if neni a
podminka pro \ifnum jeste v dane chvili neni naskenovana, ocekaval bych
chybove hlaseni. Nedeje se tak, misto toho asi (to je muj dohad, do TeX
the program jsem se nedival) TeX se najek pomatne a vysledkem toho
pomateni je odkudsi spadle \relax. Ma nekdo lepsi vysvetleni?

Petr Olsak