Definice v matematickem rezimu

Richard Kralovic kralovic at gjh.sk
Tue Apr 13 12:34:12 CEST 1999

> Dobry den,
>   narazil jsem na problem, se kterym si nedovedu poradit. Potrebuji sazet
> kvantove stavy impulsmomentu ve tvaru |j,m>, nadefinoval jsem si proto
>           \newcommand\ket[2]{$|#1\, #2\rangle $}
> Tohle funguje. Pro pouziti v matematickem modu jsem definoval
>           \newcommand\mket[2]{|#1\, #2\rangle}
> ale tohle uz nefunguje, LaTeX se bouri. Napr. pri pouziti
>        $$ \mket{j,m} $$
Kedze j,m je v brckatych zatvorkach, TeX chape cely retazec "j,m" ako prvy
parameter makra \mket. Toto makro ma vsak dva parametre, takze ako druhy
parameter TeX zoberie znak $. Po expanzii makra teda ziskame $$ |j,m\,
$\rangle $. Tu uz vidno, co sa TeXu nepaci. Treba teda napisat
$$\mket{j}{m}$$. Takto by sa malo pouzivat aj makro \ket.

s pozdravom
		Riso Kralovic

P.S. Mozno by sa vom mohlo hodit, ze makra \ket a \mket sa daju zlucit do
jedneho. Pri pouziti
\newcommand\ket[2]{\ifmmode |#1\, #2\rangle \else $|#1\, #2\rangle $\fi}
TeX zapne matematicky mod len vtedy, ako je to potrebne.