PNG

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Apr 6 10:18:14 CEST 1999

On Tue, 6 Apr 1999, Ladislav Kostal wrote:

> Neslo by to nejak jednoduchsie ? Napr. pomocu nejakeho makra na obrazky,
> kde by stacilo napisat \inputpng {obrazok} a pod. bez toho aby sa to
> konvertovalo alebo sa robili nejake triky pri tlaceni ?

Tak to by neslo. TeX umi sazet jen znaky z nejakeho fontu a rule (tedy v
podstate obdelnik) zadanych rozmeru. Jednoduche obrazky lze takto slozit,
ale obecne to nelze. Nastesti ma TeX prikaz \special, jimz lze do DVI
vlozit libovolnou informaci, kterou muze DVI ovladac interpretovat. Musite
tudiz vedet, ktery DVI ovladac je schopen vytisknout obrazek v danem
grafickem formatu a jaky \special potrebuje. Pak lze napsat treba makro
\inputpng, ktere vlozi do DVI prislusny \special. Pokud ovladac neumi
primo PNG, musite pouzit vhodnout konverzi. Konverzni programy pro linux i
OS/2 lze najit na Internetu.

> 					Ladislav Kostal

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz