Pozirani mezery za expandovanym makrem

Petr Danecek petr at ics.cas.cz
Thu Apr 1 22:34:47 CEST 1999

No tady uz zalezi, na co to makro hodla clovek pouzit.
Shodou okolnosti ho potrebuji v anglickem textu pro nahrazovani
nekterych matematickych symbolu a otaznik ani vykricnik se zatim
nevyskytl.
To makro nema byt vseuniverzalni.
Ma slouzit jako zkratka, ale zaroven tak, aby se nemuselo pri kazdem
pouziti myslit na to, zda ma nebo nema nasledovat mezera.
Napriklad dalsi moznost, kterou jsem nejmenoval je
 \def\text{textik\ }
 \def\nospc{\unskip}
a pri pouziti napr. pred carkou psat text\nospc, atd.
Ale opet se zde na to musi pri pouzivani pamatovat.
To je to, cemu se chci vyhnout, ale co - jak se zda - poradne nejde.

Dekuji za vsechny odpovedi.
S pozdravem Petr Danecek