Mantry

Va'clav Studeny' Vaclav.Studeny at fpf.slu.cz
Thu Apr 22 12:43:44 CEST 1999

Vysvetlovat souvislost me otazky s tematem teto konference mi sice
nepripada obtizne, ale ponekud zbytecne a tak se radeji omluvim, za to, ze
otazka s tematem nesouvisi.

Nicmene jsou sem prihlasini lide, kteri by mi mohli poradit.

POtreboval bych nejakou nahravku manter dostatecne monotonnich ve svem
provedeni. Obvykle se prodavaji dva druhy nahravek: jeden, ktery pro
evropany, jez jsou ochotni za neco takoveho platit nahraji v nejake
kycovite stylizaci napriklad nejaci indove, druhe, ktere jsou nahravkami
hrstky nadsenych nicmene naprosti nezasvecenych americanu, bez hudebniho
sluchu.

Nicmene v kazdem dokumentarnim filmu z tibetu je slyset nadherny zvuk
jednotvarne odrikavanych manter s hlubokym a monotonim troubenim v base
prodlevajicim na jedinem tonu (nebo akordu) a se zvukem gongu, s naprosto
ucgvatnou atmosferou. Prodlouzenim takovehoto zvuku (nejlepe na
nekolikahoidinovou nahravku0 by vzniklo presne to, co potrebuji. Lec kde
najit cosi takoveho?