Predefinovani znaku ^^I

Robert Wolf wolfro00 at pf.jcu.cz
Tue Apr 20 08:06:56 CEST 1999

Dobry den,
onehda jsem potreboval doresit jeden problem s mojim verbatim prostredim.
Tenkrat jsem ale dostal spise odkazy na jine zdroje. Nyni bych rad formuloval
dotam trosku jinak.

Chtel bych predefinovat znak ^^I (tabulator) tak, aby mi vypisoval nejaky text
misto aby se choval jako mezera (kategorie 10). Udelal jsem nasledujici pokus:

\documentclass{article}
\usepackage{czech}
\begin{document}
{
\def\tabul{(TAB)}
\catcode`\^^I=\active\let^^I=\tabul%
\input zk.txt
}
\end{document}

v souboru zk.txt je nejaky text vcetne tabulatoru a ve vysledku je misto znaku
tabulator text "(TAB)", takze to funguje OK.

Kdyz ale udelam

\documentclass{article}
\usepackage{czech}
\begin{document}
\def\karel{
\def\tabul{(TAB)}
\catcode`\^^I=\active\let^^I=\tabul%
\input zk.txt
}
\karel
\end{document}

tak to na radce 9 (to je pouziti \karel) hlasi

! Missing control sequence inserted.
<inserted text>
                \inaccessible
l.9 \karel

kdyz jsem se podival do TeXbooku, tak je tam popsano, ze jsem bud napsal \def
macro misto \def\macro nebo ze jsem zapomnel napsat \def. Ale toto neni ani
jeden pripad. Muzete mi nekdo vysvetlit, co se vlastne deje a pripadne
napovedet, jak by tento problem sel odstranit? Zkoumal jsem uz \verbatiminput,
jak to tam je resene, ale bohuzel jsem to nejak nenasel. Prosim aspon o radu,
co se vlastne predefinovanim toho ^^I stane. Na reseni dyztak zkusim prijit
sam.

Dekuji mnohokrat za pomoc.

Wolf.