Metriky pro fonty v tiskarne HPLJ

Petr Mach pm-o at usa.net
Sat Apr 17 09:33:43 CEST 1999

Dobry den,
poridil jsem si tiskarnu HPLJ a rad bych pouzival do ni zabudovane fonty.
Na CTANu jsem si z /fonts/ljmetrics/lj4 stahl baliky .tfm pro tyto fonty.
Existuje nekolik .tfm pro kazdy font, pro ruzna kodovani. Mohu pouzit
jakykoli .tfm pro ceske kodovani, tedy *17U.tfm (PC-852), *2N.tfm (ISO
Latin2) nebo *9E.tfm (Windows 3.1 Latin 2). Me osobne by vyhovovalo nejvic
to posledni kodovani. Problem je, ze pro nektere z fontu neexistuji metriky
pro libovolne ceske kodovani a tedy nejdou pouzit pro tisk ceskych textu.
Takze bych se chtel zeptat, zda nevite jestli se nekde nevyskytuji metriky
pro nasledujici fonty:

Antique Olive - konkretne: anr9e.tfm, ani9e.tfm
Coronet - konkretne: cor9e.tfm
Marigold - konkretne: mrr9e.tfm

Tyto metriky existuji, ale ne v ceskem kodovani. Taky si myslim ze nejsou
uplne, ze by meli existovat i napr. anb9e.tfm (bold) a pod.

Pro fonty Albertus Medium a Albertus Extra Bold jsem metriky nenalezl
vubec.

Pro uplnost, pro nasledujici fonty jsem metriky v ceskem kodovani nalezl a
jsou pro tvary, normalni, italic, bold a italic-bold. Jejich pouziti je bez
problemu.
Arial, Courier, CG Times, Letter Gothic, Univers, Univers Condensed.

Na CTANu se nachazeji i metriky pro fonty, ktere v me tiskarne nejsou, tyto
jsem nezkoumal.

U tech metrik bylo napsano, ze jsou vytvoreny pro velikost 10.00pt pri
rozliseni 300DPI. Bude vadit kdyz je budu pouzivat pri rozliseni 600DPI?
Nebo se to ani nepozna?

Dekuji

Petr Mach