editor pre LaTeX

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Apr 7 10:54:18 CEST 1999

Dobry den TeX-isti,

vybavil som si v priamy pristup na webovsky server VS SAV (Vypoctove stredisko
Slovenskej akademie vied) a pred chvilkou som tam ulozil svoj specialny editor
pre TeX, LaTeX, AmsTeX,..... Je na adrese
                                          www.savba.sk/cstug/bitto/LATMAN.ZIP

Posledna verzia ulozena v Brne je z oktobra 1996, takze medzitym sa pridalo
vselico (vsetkym poziadavkam som jednoducho nemohol vyhoviet - cas, DOS....).
Bolo to uz teda davno, takze v kratkosti, co to vlastne je. Je to specialny
editor pre LaTeX (aj TeX, AmsTeX...), kde sa hlavny doraz kladol nato, aby som
musel stlacit co najmenej klaves a "ladenie" tabuliek, rovnic atd. bolo co
najrychlejsie. Kvoli tomu som tam pridal vsetko mozne (preklad bloku bez
oznacenia, automaticke doplnenie slov (naraz aj viac slov), je tam uz okolo
5200 vseliakych vyrazov, da sa tam pisat takmer v hociakom jazyku (ja som
pisal po rusky, cesky, slovensky a po madarsky), da sa tam pisat po
cesko-slovensky tak jednoducho ako anglicania - to znamena, ze vsetky pismena
rovnako, automaticke prepinanie klavesnice podla polohy kurzora, po
chybe skok na chybu,........). Ked ho prisposobite k Vasim poziadavkam, mozno
usetrit aj polovicu tukani do klavesnice.

Cely balik ma okolo 400Kb (zabaleny 150Kb) aj so zdrojovymi kodmi vsetkych
programov. Kto si ho chce vyskusat, mal by precitat subor latex.hlp (110Kb) a
subor s nazvom zmeny (10Kb).

Je to pre system DOS. Mozno, ze to uz vela ludi ani nepozna, ale myslim si, ze
stale je dost tych, ktori v tom starom prekliatom DOS-e este nieco stvaraju.
Za seba mozem povedat, hoci mam dost kvalitnu masinu (400MHz, 64Mb RAM....),
dokumenty pisem stale v DOS-e (aj take ktore treba odovzdat vo WORD-e).

Zdravi
               Ladislav Bitto