Nastaveni DVISCR

Josef Tkadlec tkadlec at math.feld.cvut.cz
Fri Apr 2 10:43:22 CEST 1999

Petr Felzmann wrote:

> Dobry den,
> kdyz si v mem pocitaci prohlizim .dvi soubor pomoci programu DVISCR (nebo
> SCRDVI?) v emTeXu pod DOSem, tak mi obraz lehce, ale neprijemne blika,
> pritom nemam spatny monitor (obnovovaci frekvenci). Neda se to nejak
> nastavit?
>
> Dekuji, Petr Felzmann.

Predpokladam, ze mate v ovladaci karty nastavenou dostatecne vysokou
frekvenci.

Mne se podarilo tento problem vyresit jen prechodem na vyssi rozliseni nez
je
implicitnich 640x480. To je treba prohlizeci vnutit neco jako
    +adapter=21
(obecne pro rozliseni 800x600) nebo podle konkretni karty - napr. pro S3
    +adapter=103:800:600:4F02:0102
Podrobneji v dvidrv.doc. Muzete to delat bud nastavenim v menu (napr. /oa=21
v preview) - to je pro jedno pouzii, nebo v konfiguracnim souboru. Napr. do
scr*.cnf (* podle rozliseni).

Jednodussi by bylo (navrhoval jsem to kdysi autorovi MNU, mozna to je uz
nejak zarizeno) mit jeden spolecny zaklad pro vsechna scr*.cnf, kde by se to
doplnilo jen jednou. Ja jsem to vyresil doplnenim do cs.cnf (tam jsou
"ceska" nastaveni, napr. rozmery stranky) a do texbat.bat jsem za %SCR%
doplnil @cs (aby se ceska nastaveni brala i pro prohlizec). Nevyhoda je, ze
to pri tisku zahlasi chybny parametr (+adapter neni pro tisk), coz lze ale
ignorovat.

Josef Tkadlec
mailto:tkadlec at math.feld.cvut.cz
http://math.feld.cvut.cz/tkadlec/