Dotaz

Jan Busa busaj at tuke.sk
Tue Sep 29 10:33:41 CEST 1998

> Dobry den
>
> Potrebuji ve  vypisu  informaci vyznacit jiste chybejici
> udaje. Tyto chybejici udaje maji vzdy tvar trojuhelniku viz
> nasledujici ukazka:
>
> A={a b c d e|\ g h}
> B={a |\ c d e|_\ h}
> C={a |  \ d e f g h}
> D={a |__\ e f g h}
>
> Trojuhelniky jak jsou naznaceny v ukazce potrebuji k vyznaceni pouzit
> (samozrejme lepsiho vzhledu neprerusovane). Mohl by jste mi nekdo
> prosim poradit jak. Predpokladam vypis informaci v nejake forme
> tabuky.

> [...]

Zdravim,

vcera som posielal odpoved, ale akosi som ju nnenasiel.

Ak pracujete v LaTeXu, mozete pomocou prostredia picture vytvorit
jednoduchy obrazok a umiestit ho na Vami zvoleu poziciu na strane.

V LaTeX2.09 v zahlavi pouzite styl emlines2 a v LaTeX2e pouzite
\usepackage{emlines2}

Tesne pred tabulku (bez medzery) mozete apisat nieco typu:
{\unitlength=1mm%
\begin{picture}(0,0)(0,0)%
\put(x1,y1){\emline{0}{0}{1}{x2-1x}{y2-y1}{2}}
\put(x2,y2){\emline{0}{0}{3}{x3-x2}{y3-y2}{4}}
\put(x1,y1){\emline{0}{0}{5}{x3-x1}{y3-y1}{6}}
\end{picture}}\begin{tabular}...

Parametre (0,0)(0,0) sposobia, ze TeX bude sadzat relativne k bodu, v ktorom
sa nachadza a ze si nebude vsimat velkost trojuholnika, teda sadzba tabulky
bude k tomu istemu bodu.

NNemam poruke ziadnu literaturu k LaTeXu, preto nerucim presne za syntax
prikazov, \emline urobi ciiarocku (strannu trojuholnika).

   Jano Busa (busaj at tuke.sk)