Sazba obalu na kazety/CDcka

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Sep 28 17:17:50 CEST 1998

On Mon, 28 Sep 1998, M.Vlk wrote:

> No, je asi otazka jak se to komu libi - ja mam hrbet vsech kazet potisteny
normalne (ne vzhuru nohama). Problem je jen v tom, ze to zatim neumim v TeXu napsat sam.

No, libi, nelibi.
Kdyz kazeta lezi naplacato predni stranou nahoru, mel by jit hrbet cist.
Je to tak i u CDcek.
Plati to i o vetsine knizek, krome ceskych. :-(
Pro Cechy je asi dulezitejsi, aby v te knihovne byly napisy na hrbetech
zdola nahoru, nebo co. :-)  V tomhle teda asi nejsem Cech.
Kdyz lezi (zavrena) knizka na stole (titulem nahoru) a napis na hrbete
je vzhuru nohama, to se mi nelibi.  Cist hrbety v knihovne shora dolu
mi ani v nejmensim nevadi.

Takze tim je dana orientace napisu na hrbete kazety. No a text na predni
strane, typicky seznam pisnicek, by zase mel jit spis od hrbetu ke kraji
nez naopak. Cimz se dostavame k tomu tisku ,,vzhuru nohama``.

Jeste poznamku mimo tema, a sice k lamani radku v e-mailech.
Je sice pravda, ze vetsina lidi precte i nezalomeny odstavec
(dloooooouhy radek), protoze maji zapnute neco jako ,,auto
wrap``.  Ale uz pri pokusu o odpoved jim jejich editor
(narozdil od ,,vieweru``) radku nezlomi - proc by to take delal.
A kdyz editoru nejak reknou, at jim ten odstavec zarovna,
stejne  tam nebudou mit ,,citovatka``.  Takze (hlavne windowsaci),
prosim vas, zalamujte!

Bohumil Chalupa