tisknout ci netisknout Zpravodaj (bylo: Spell-checker pro plain TeX)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Sep 18 18:26:05 CEST 1998

On Thu, 17 Sep 1998, Petr Sojka wrote:

> [...]
> : On 15 Sep 1998 22:33:18 +0200, Milan Zamazal <mz-mail at pdm.pvt.net> wrote:
> :
> : > Nemylim-li se, vyznamna cast prostredku CSTUGu pripada na vyrobu
> : > Zpravodaje.
>
> Ano, mate pravdu, na tisk a postovne Zpravodaje padnou temer
> veskere vybrane clenske prispevky za kalendarni rok.
>
> : > Nejsem si jist, zda je to ucelne, nebot:
> : > - Tvurci Zpravodaje a prispevatele do nej z toho moc nemaji, ponevadz
> : >   vetsinu (vsechny?) penez investovanych do Zpravodaje patrne spolykaji
> : >   vyrobni naklady jako tisk, distribuce, atd.

Ovsem v dobe, kdy jsem se dobrovolne hlasil jako redaktor, jsem
presne s timhle pocital. Mam placeny rezijni naklady, takze do
redakcni prace venuji pouze svuj cas a na materialu neprodelavam.

> : > - Tvorbou Zpravodaje jsou tito lide vesmes stresovani, nebot na to
> : >   nemaji dost casu, musi dohanet zpozdeni, atd.

Ja si nijak stresovany nepripadam, pricina je jinde (viz nize).

> : > - Zpravodaj stejne vychazi "tak vselijak" (za dve tretiny letosniho roku
> : >   jsem dostal jedine cislo, coz se mi pres jeho nesporne zajimavy obsah
> : >   za (2/3)*prispevek nezda byt primerene).

Nechci tvrdit, ze bych byl pracovne nevytizen, ale presto jsem
mezi vydanim prvniho cisla a koncem cervna mel dost casu na to,
abych dal dohromady druhe cislo (jen jsem nenasel cas na napsani
vlastniho prispevku). Bohuzel, koncem cervna jsem stale mel jen
par slibu, ze prispevky budou napsany, ale jen DVA jsem skutecne
mel. Dalsi prispevky zacaly chodit az behem leta, kdyz jsem
nektere urgoval ja, nektere Petr Sojka. Vzhledem k predem
ocekavanemu pretizeni v srpnu jsem az ted schopen z doslych
materialu sestavit dustojne druhe cislo. Rad bych slibil pevny
termin vydani cisel 3 a 4, ale nemohu, protoze zadny material v
zaloze nemam.

Az na kratka udobi neni pricinou zpozdeni muj stres, ale
nedostatek materialu. Byla jiz doba, kdy prispevku byl mirny
prebytek, takze jsem mohl vybirat, co se do nejblizsiho cisla hodi
a v dobe, kdy slo jedno cislo do tisku, bylo jiz jasne, ze behem
nasledujicich 2-3 mesicu prijde dostatek materialu pro nasledujici
cislo. Nyni je situace takova, ze az v zari jsem mel pohromade
dost materialu na cislo 2 a do dalsiho cisla nezbyde nic.

Predpokladam, ze mnozi z Vas delaji zajimave veci v TeXu, LaTeXu,
METAFONTu nebo maji vetsi zkusenosti s typografii a mohli by se o
ne s ostatnimi cleny (a vlastne i necleny) podelit. Napriklad
dosud nikdo nepsal ve Zpravodaji o METAPOSTu.

O tom, jak bude Zpravodaj vypadat, jak casto (a zda vubec) bude
vychazet, rozhodujete VY -- clenove CSTUGu. Nebudou-li prispevky,
nebudu moci Zpravodaj zaplnit. Ostatne, prispivat muze kdokoliv.
Pokud znate kohokoliv, kdo by TeXove komunite mohl sdelit neco
uzitecneho a je ochoten to napsat, pak staci, aby prispevek
poslal. Clanky o fontech, o typografii a podobnych tematech i od
netexistu jsou vzdy vitany.

> S pozdravem
> Petr Sojka

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/