Problem s \def\makro#1^^M

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Oct 22 15:59:24 CEST 1998

On Thu, 22 Oct 1998, Ivan Tarapcik wrote:

> [...]
>
> ak napisem do zdrojaku tieto definicie
>
> \def\kap#1^^M{Kapitola: #1}
> \def\sek#1^^M{Sekcia:#1}
>

> dostanem chybu
>
> d:\X>tex pok.tex
> This is TeX, Version 3.14159 (MiKTeX 1.11)
> (pok.tex
> ! Parameters must be numbered consecutively.
> <to be read again>
>                    1
> l.2 \def\sek#1
>               ^^M{Sekcia:#1}
> ?
>
> to vyzera ako keby TeX neukoncil definiciu prveho makra, len nechapem

Zde by mel poradit asi vetsi expert na TeX, nez jsem ja. Nedavam
zadnou zaruku na to, ze mam pravdu, ale davam to jako svoji
domnenku.

^^M (pokud nezmenite kategorii) ma vyznam konce radku. Vse za
koncem radku se ignoruje, takze z Vasich dvou radku vidi TeX 6
tokenu (oddeluji je mezerami):

\def \kap #1 \def \sec #1

TeX si tedy mysli, ze definujete makro \kap, ktere ma prvni
prametr, za nimz nasleduji tokeny \def a \sec a znovu prvni
parametr, coz je spatne. Pokud byste chtel mit konec radku jako
oddelovac parametru, musel byste si pohrat s kategoriemi.
Podivejte se do TeXbooku, jak funguje \obeylines, tam najdete
inspiraci.

> Taro
>
> --
> Ivan Tarapcik; http://chelin.chtf.stuba.sk/~taro
> PRIVATE!: taro at pobox.sk; 0905 643 769
> WORK!:    taro at asset.sk; 07 5421 063 (064,215), kl. 141

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/