vseobecne o texu

Hans GINZEL hans at kolej.mff.cuni.cz
Thu Oct 22 11:36:22 CEST 1998

> TeX pro DOS existuje a dlouhou dobu (dva mozna tri roky) jsem jej pouzival.
> Z knih se mi nejvice libila ta zluta od pana Olsaka, ale nevim presne, jak
> se jmenovala (zrovna jsem ji asi pred rokem pujcil, tak uz si to
> nepamatuju).

Pan Olsak ma o TeXu zlute knizky dve. Tu, kterou mate na mysli jsem pred
rokem take pujcil. Je velmi dobra (az na vazbu) a jmenuje se Typograficky
system TeX. Najdete v ni spousty veci, ktere s TeXem souvisi, a ke kazde
oblasti je uveden seznam literatury, kterou muzete studovat dal.

Druha zluta knizka nese nazev TeXbook naruby. Podrobne a presne
v ni proniknete do algoritmu a principu TeXu. Seznamite se i s problemy
ceske sazby v TeXu. Kniha obsahuje podrobny rejstrik vsech primitivu TeXu,
maker Plainu a CsPlainu. Sam autor v uvodu doporucuje projit nejdrive
Jemnym uvodem do TeXu od Michaela Dooba.

Obsahy obou knih najdete na autorove strance
http://math.feld.cvut.cz/olsak/tst.html, tbn.html.

					Hans Ginzel