Zalamovani odstavcu

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Oct 7 19:43:17 CEST 1998

Petr Felzmann pise:
>v jedne knizce jsem videl zalomene odstavce tak, ze novy odstavec zacinal
>tam, kde predesly koncil.
>                         Asi takto. Nevite nekdo, jak by to slo udelat v
>TeXu?

Reseni ma nektere spolecne rysy s moji predchozi odpovedi na pevny
radkovy rejstrik. Opet je potreba merit vychodovy radek. Navrhuji:

\def\par{{\abovedisplayskip=-.5\baselineskip
    \belowdisplayskip=\abovedisplayskip
    $$\global\dimen0=\predisplaysize\leqno\ $$}%
    \advance\dimen0-2em\endgraf\parindent\dimen0\relax}

Vychodovy radek se zmeri pomoci prazdne rovnice a vysledek se pouzije
k nastaveni \parindent pro nasledujici odstavec. Skipy kolem rovnice
jsou nastaveny tak, aby prazdna rovnice vertikalne nerozhodila sazbu,
"\leqno\ " je kvuli vylouceni varianty "short" skipu, aby je nebylo
nutne zvlast osetrovat (rovnice zacina u leveho okraje, aby nad ni
vychodovy radek schvalne vzdy zasahoval). Zmena skipu je lokalni,
takze reseni nekoliduje s pripadnou sazbou rovnic v display modu.

Snad Vam to bude vyhovovat.

P.S.: Po typograficke strance je to zajimave vytvarne reseni, ktere
ma ale praktickou nevyhodu: radkovy zlom odstavce zavisi na zlomu
predchozich odstavcu. Takze i drobna korekce v textu muze vyvolat
retezovou reakci zmen radkoveho zlomu v celem zbytku dokumentu.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938