Times Italic v TeXu

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Oct 5 16:59:07 CEST 1998

On Mon, 5 Oct 1998, Jaromir Kuben wrote:

> [...]
> Nech\v{t}. Zarazilo mne, ze hacek je dost daleko a dalsi slovo je uplne
> prilepeno, jakoby se uplne ztratila mezera. V souboru test8z.ps jsou
> ukazky, kde je \v{t} jen uvnitr slova a tam to tak nevypada (ale hacek je dost
> vpravo). Ve stojatem pismu se to take zda v poradku. Podobne to dopada s \v{d}.
> v kurzive.  Nevim, jestli nemam nejakou starou verzi metrik (ale myslim, ze ne).
> Je to nejaka nedokonalost, kterou by slo opravit v tfm souborech (s a2ac
> jsem nikdy nic nedelal, takze bych si netroufl) nebo by mohl byt jiny

Toto pada na moji hlavu a o problemu vim, jen nejsem vzelany
pismoznalec a nevim zcela jiste, jak si s tim poradit. Plyne to z
toho, ze pro t, d, l, L neni v PS fontech spravny hacek a
nahrazuje se apostrofem. Ten je ovsem prilis velky a koliduje
zejmena s pismenem t. A2ac bez korekcni tabulky jej hodi prilis
vpravo. Pokud jej posunu doleva, pak mi preskrtne vodorovnou linku
v t a splyne s ni tak, ze je temer necitelny. Da se to resit tim,
ze jej posunu vyse nad akcentovou dotaznici, ale to je taky
spatne. vhodnejsi by bylo pouziti apostrofu z tehoz fontu mensi
velikosti, ale to a2ac neumi. Lze samozrejme upravit VPL, coz mi
automaticky udela treba SED, ale nez se do toho pustim, rad bych
prostudoval dobre ukazky ceskych fontu, abych presne vedel, jak
bych mel \v{t} udelat. Zatim nevim, kde takove ukazky hledat.
Pokud mi je nekdo muze poskytnout, usetril by mi dost casu a mohl
bych vylepseni techto 4 znaku ve vsech PS fontech zvladnout ve
velmi kratkem case.

> Mame slibene i MathTimesy, takze by to bylo (i pro tvorbu pdf) idealni, ale
> tohle to trochu kazi.
> Predem dekuji za radu.
> Zdravi
>         Jaromir Kuben
>         kuben at scova.vabo.cz

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/