Aktivni znaky

Jindrich Sarson sarsonj at phoenix.inf.upol.cz
Wed Oct 7 17:44:50 CEST 1998

Dobry den,

  tak jsem si trosku zacal hrat s TeXem a narazil jsem na jeden problem.
Chtel jsem si udelat makro, ktere mi vysazi strucny obsah kapitoly. Melo
se chovat asi takto. \strucne{blbla1 * blalba2 * blabla3}, pricemz
blabla1-3 by byli strucne obsahy odstavcu. Makro melo vysazet text takto:
blabla1 \oddelovatko blabla2 \oddelovatko blabla3, cili hlavne mi slo o to
nahradit '*' nejakym mym makrem. Pokusil jsem se to udelat asi takto:

{\catcode`\*=13
\def\strucne#1{
 \catcode`\*=13
 \def*{---}
 \bf #1
}}

To ovsem nefunguje. Zduvodnuji si to tim, ze pri predani parametru makru
se substituuje ihned do kodu a ne az kdyz je kod pouzit - t.j. je
hvezdicka zmenena na aktivni znak. A ja se ptam - lze to nejak zaridit,
aby to slo udelat, tak jak si predstavuji a pritom nemusel mit hvezdicku
jako aktivni v celem dokumentu (pripadne abych nemusel volat \akthvezd a
\neakthvezd pri kazdem volani meho makra?)

A jeste jeden dotaz - jednoduchy - jak nastavit velikost tiskoveho
zrcadla v plainu a okraje na strance a jake jsou tyto hodnoty doporuceny
pro cesky tisk?

Diky,

Mej(te) se skwelle,
                 Jindrich Sarson

      .....Vsechno co je opravdu krasne, roste pomalu.....

* Domu:                            Koleje:                       *
*   Jindr~ich S~ars~on               Kolej S~meralova, pokoj 115 *
*   Hlavni' 210                      S~meralova 6                *
*   500 08 Hradec Kra'love'          Olomouc                     *
* Email: sarsonj at upol.cz           tel. domu: 049-5262493        *
* Web:   http://www.inf.upol.cz/~sarsonj                         *