muj nazor na banner encTeXu

Tomas Kouba kouba at fzu.cz
Fri Nov 27 11:44:37 CET 1998

On Thu, Nov 26, 1998 6:23 PM, Petr Sojka wrote:
> On Thu, Nov 26, 1998 at 10:57:51AM +0100, Pavel Janik ml. wrote:
Preji prijemny den,

> Coz znamena, ze nekdo se v tomto pripade dopustil poruseni
> autorskych prav (pokud jsem se dobre dival).

Zajimave, co je pravda? V souboru tex.web se pise:

If this program is changed, the resulting system should not be called
`\TeX'; the official name `\TeX' by itself is reserved
for software systems that are fully compatible with each other.
A special test suite called the ``\.{TRIP} test'' is available for
helping to determine whether a particular implementation deserves to
be
known as `\TeX' [cf.~Stanford Computer Science report CS1027,
November 1984].

Coz znamena, ze jsem opravdu udelal chybu. encTeX sice TRIPem projde,
ALE ma primitiva navic, tudiz vysledek se nesmi jmenovat TeX. Timto
se hluboce omlouvam a slibuji ze se polepsim.

Ne zcela jasna situace je okolo pdfTeXu. Nenasel jsem nikde zmineny
licencni podminky. Distribuce web2c je GNU GPL a LGPL, coz znamena,
ze by v tomto pripade kdokoliv mohl modifikovat beze zmeny jmena.
Pokud jde o priznani se nebo nepriznani modifikace lze rozvest
diskusi o tom, zda banner v logu je ci neni dostatecny.

Jeste bych chtel okomentovat vetu

:Protestujte prosím u těchto posktytovatelů proti tomuto

Nikdo zatim neprotestoval tak hlasite, abych se o tom doslechl ja
nebo pan Olsak. Pritom emaily nas obou nejsou tajne. U me je dokonce
v podpisu i telefon a postovni adresa. Pripomina mi to trochu situaci
Arthura Denta a vlastne i cele Zeme ve Stoparove pruvodce po galaxii.
Rozhodnuti o demolici Zeme je prece vyveseno na Alfe Centauri jiz
dlouho a je jen chybou lidstva, ze se nezajima o to co se deje.

Tomas Kouba

PS Az se situace vyjasni a pokud to jeste budu moci udelat, dam zpet
na www opravene binarky.

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137
162 53 Prague                  e-mail: kouba at fzu.cz
Czech republic                 URL: http://www.fzu.cz/~kouba