muj nazor na banner encTeXu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Thu Nov 26 10:57:51 CET 1998

   From: Petr Olsak <olsak at math.feld.cvut.cz>
   Date: Wed, 25 Nov 1998 16:14:02 +0100

Preji prijemny den,

nebudu komentovat to, zda enctex ano ci ne, ale okomentuji tvrzeni,
ktere je na strance:

   > :Binárky v cstexu (Olšák, Kouba) bohužel vydávají za pdftex něco, co jím
   > :není (je tam navíc enctex, byť to program nehlásí).
   > :Protestujte prosím u těchto posktytovatelů proti tomuto nerespektování
   > :autorských práv. (řešením je například se ke změně
   > :přiznat v banneru a názvu souboru)

Licence pdfTeXu je GNU GPL. Coz znamena, ze nikdo se v tomto pripade
nedopustil poruseni autorskych prav (pokud oba autori vystavuji
zdrojovy text). Autor pdfTeXu se k teto licenci rozhodl
dobrovolne. Jinou otazkou je, zda je mozno do programu, ktery se
jmenuje TeX, doplnit enctex, ale k tomu se vyjadrovat nebudu.

   > zdvojili vetev TeX - pdfTeX - eTeX a pridali tam jeste encTeX - encpdfTeX
   > - enceTeX, pak by se uz v tom ani prase nevyznalo (zvlaste, kdyz pro kazdy
   > pseudo-TeX je treba vygenerovat vsechny pouzivane formaty). Dusledne

Jak jsem jiz napsal... Nevim jakou ma licenci eTeX, ale muj pocit
zatim je, ze jedinou podminku ekvivalentni TeXove nutnosti zmenit
nazev programu, pokud to neni TeX, ma pouze TeX. Tedy pokud do
programu, ktery se jmenuje ****TeX pridam cokoli jineho, jiz nemusim
menit jeho nazev. Ale je to pouze muj subjektivni nazor.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik at inet.cz