dotazy k pdf(TeX)

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Nov 23 12:45:57 CET 1998

On Mon, 23 Nov 1998, Robert Follner wrote:

> Date: Mon, 23 Nov 1998 11:20:03 +0100
> From: Robert Follner <follner at icl.cz>
> To: "csTeX at cs.felk.cvut.cz" <csTeX at cs.felk.cvut.cz>
> Subject: dotazy k pdf(TeX)
>
> Ahoj TeXisti, mam doma emTeX (pro DOS) a pouzivam (format) csLaTeX.
> Chci se zeptat: Lze nejak pouzit pdfTeX v DOSu spolu s emTeXem ?
> Dale: Proc bylo nutne vytvorit pdfTeX a ne nejaky dvipdf ?
> Ma pdfTeX nejake vyrazne vyhody oproti TeXu ?
> A jeste neco: Existuje protredi (do LaTeXu) pro vkladani obrazku
> PNG (abych byl co nejvic kompatibilni s pdfTeX a LaTeX) ?
> Dekuji za odpovedi.

Potiz je asi jen s nekterymi hypertextovymi odkazy. V PDF lze
jakoukoliv akci priradit pouze specifikovanemu obdelniku, tedy
nefunguji aktivni linky pres nekolik radku. pdftex to resi tak, ze
vytvori nekolik "aktivnich obdelniku" pro stejnou akci, pricemz
TeX ma dostatek informaci pro vytvoreni takoveho obdelniku, v DVI
jiz takove informace nejsou. Ja mam temer hotova makra, castecne
pro LaTeX (ale slo by to prepsat i pro plain) a zbytek je v PS
(vyuziva to makra z texc.pro dodavana s dvips), coz mi take
umoznuje vytvaret viceradkove odkazy. Pouzivam tedy cestu
TeX->DVI->PS->PDF. Pro prevod z PS do PDF pouzivam Adobe
Distiller, coz je ovsem komercni program (v ustavu ho mame na
Windows NT, existuje i verze pro Mcintosh a snad Sun OS). Krome
toho existuje shareware pstill pro ruzne UNIXy, zhruba v prosinci
se ocekava verze pro Windows a v lednu snad pro OS/2.

>  That's all, folks.
>  Robert Follner, ICL Brno
>  http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
>  use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/