fonty vkladane do METAPOSTu

Robert Spalek robert at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Mon Nov 30 11:05:54 CET 1998

zdravim vsechny,

nemohl by mi prosim nekdo poradit, jak vlozit korektne popisky
do METAPOSTu? at uz napisu vlastni program nebo se pokusim zkompilovat
oficialni examples prip. veci stazene ze site, tak skonci ghostscript
s chybou: METAPOST spravne
pusti vnoreny TeX, aby verenderoval vzorecek a spol., korektne
to rozlozi na jednotlive pozice a zapise do PostScriptu (natolik
PS neznam, abych mohl tvrdit, ze je to v poradku, ale myslim, ze
ten program je spravny). stejna chyba se projevi i kdyz nevolam TeX,
ale pouze vlozim popisku obsahujici text v PS-fontu. chyba vypada takto:

mpost probehne bez chyby, avsak ghostscript zahlasi chybu, ze
nenasel command (text) zapsany v danem fonte. takhle to blbne pro vsechny
fonty, at uz pro cmr10 nebo Courier/Times-Roman/... bezesporu to vypada,
ze nemuze najit fonty, ale vsechno jsem nechal na standardni instalaci,
XDVI ci GS mi na jinych souborech funguji. uz zkompilovane examply (tj.
vezmu uz hotovy PS-soubor) jdou v GhostView prohlizet, ale kdyz je
zkompiluji sam z MP-souboru, tak uz ne. asi chybi
v hlavicce PS-souboru nejaka deklarace nebo co. ale podle cteni vygenerovanych
zdrojaku nevidim zadny vetsi rozdil.

pouzivam teTeX v Debian 2.1.

co bych mel zkontrolovat? dekuji za kazdou radu. dival jsem se do
metapost-booku, ale tam jenom popisuji programovaci jazyk, v manu taky nic
nepisi, mozna to bude spis zalezitost ghostscriptu nez metapostu.

Robert Spalek             robert at ucw.cz
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~robert/