Expanze \uppercase

Ivo Jancik jancik at mendelu.cz
Wed Nov 18 15:51:11 CET 1998

Dobry den vsem zucastenym.

Narazil jsem na problem a selhala mi fantazie
pri jeho reseni, proto se obracim na prisedici
guru.

Chci definovat makro do nehoz vstoupi sekvence
tokenu typu pismeno, tedy zhruba receno retezec,
a uvnitr makra se provede definice noveho makra,
jehoz nazev bude jako ten parametr.

Z duvodu jednoznacnosti chci prevest parametr na
velka pismena a tady je problem. Zkousel jsem neco
jako zhruba toto:

  \expandafter\gdef
  \expandafter\csname\uppercase{#1}\endcsname

potom zase toto:

  \edef\neco{\uppercase{#1}}
  \expandafter\gdef
  \expandafter\csname\neco\endcsname

ale pak jsem zjistil, ze se \uppercase ani v jednom
pripade neexpanduje tak, jak jsem si predstavoval.
Je to proto, ze je to primitiv a dal se expanze neprovadi?

Konzultoval jsem dukladne TBN, ale presto bych byl rad,
kdyby mi mohl nekdo problem vysvetlit, a snad i navrhnout
reseni.

Diky, Ivos.

jancik at mendelu.cz
http://dahlia.mendelu.cz/~jancik