Teoreticky dotaz ke spojovniku

Tomas Hala thala at mendelu.cz
Thu May 21 11:50:54 CEST 1998

On Wed, 20 May 1998, Antonin Strejc wrote:

> Metrika spojovniku je sirsi nez jeho kresba a navic nesymetricky.
> Zkuste pro nazornost toto:
> 0\vrule-\vrule0
> a podivejte se na vysledek.

Podival jsem se a videl jsem, ze leva vrule je spojena se spojovnikem
a k prave vrule je zhruba 0.01 in mezera. Mezery mezi nulami a vrule
byly velmi podobne, ale nezdalo se mi, ze by byly stejne velke.

Ad spojovnik: Je to typograficky dobre?
(Podle me vypada dost priserne, kdyz se pise napr. ISBN [i jinde], kde
jednotlive casti jsou oddeleny spojovnikem a ten neni opticky uprostred.)

Tomas Hala