Povzdech

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Mon May 18 15:36:46 CEST 1998

On Mon, 18 May 1998, Antonin Strejc wrote:

> Kdyz uz jsme u tech cislovek, neda mi to a upozornim na chybny
> tvar, ktery bohuzel pronikl i do novin a ust televiznich hlasatelu
> a komentatoru. Jde o vytvareni 2. padu cislovky tri. Dost casto je
> misto spravneho tvaru "tr\'\i" chybne uzivan 6. pad "trech".

Obdobne pro cislovku ctyri: druhy pad zni ,,\v{c}ty\v{r}`` a spravne (!)
tedy zni veta napr. Byl jsem tam od ctyr hodin (nebo od tri).

Pro Čechy: Byl jsem tam od čtyř hodin (nebo od tří).

S pranim pekneho dne

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha, CZ,
vs+mail at utia.cas.cz, klíče PGP via ,,SEND PGP KEY`` v předmětu dopisu.
Píši pouze za sebe, ne za ÚTIA. / Speaking for myself only ...