TeX pro MS Win nebo UNIX?

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Fri May 15 16:27:00 CEST 1998

On 15 May 98 at 13:36, Petr Olsak wrote:

> zkusil jsem nedavno MikTeX pro WIN, a byl jsem rozcarovan:
> * nejsou k dispozici zdrojove texty, pritom binarka TeXu neumi vnitrne
>   prekodovavat. Pritom pro konflikt CP1250 x ISO8859-2 je tato vlastnost
>   vyslovene nutna.
> * dvi prohlizec (yac ci tak nejak se jmenuje) neumi:
>     - virtualni fonty
>     - automaticke generovani z pfb zdroju
>     - zobrazovani eps obrazku

- Zdrojaky jsou, chcete-li je, poslu.
- V soucasnosti je YAP nejprudceji se rozvijejici casti MiKTeXu. Uz
umi virtualni fonty, volat ps2pk (tedy generovat pk z PFB) a na
kveten je slibena podpora EPS obrazku.

> * dvi prohlizec dviwin neumi:
>     - virtualni fonty
>     - automaticke generovani z pfb zdroju
>     - zobrazovani eps obrazku

dviwin se, bohuzel, zastavil pred 3-mi roky. I pres jeho nedostatky
jej rad pouzivam, protoze je RYCHLY.

A co se tyce nazoru UNIX proti zbytek sveta, pak jen tolik, ze UNIX
je podle me skvely, mozna nejlepsi, avsak komercni svet si to
nemysli, zvlaste co se tyce jednotlivych pocitacu, a pokud nekdo
chce pracovat v komercnim svete, pak asi nema jinou sanci, nez DOS,
WIN, nebo OS/2. A tim myslim i dostupnost ruznych aplikacnich
programu, ktere clovek ke sve praci potrebuje. Potom se rozhodne pro
nejake ty Windows a snazi se prizpusobit zbytek sveta (t.j. TeX a
podobne veci) sve platforme.

Jiri.