Desetinna carka

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed May 13 13:43:45 CEST 1998

Karel Horak pise (asi omylem jen na muj osobni mail):

>To je sice vyborna rada, ale ma drobnou nevyhodu: ne vzdy je carka v
>matematice desetinna (kupr. v usporadane dvojici apod.). Pokud jste
>si jisti, ze potrebujete jen desetinnou carku, uvedene reseni je
>nejrychlejsi, nejjednodussi...
>Jinak ale pomuze i proste psani desetinne carky v zavorkach {,}.

Ano, to je pravda. Jeste me k tomu napadlo, ze kdyby se tam ta carka
potrebovala i v jinem vyznamu, lze take v desetinnem cisle misto ni
psat nejaky jiny symbol (ktery se nevyskytuje s jinym vyznamem) a
ten pak pomoci uvedene definice prekodovat na desetinnou carku. Ja
nekdy pouzivam \mathcode`.="002C (pokud dostanu rukopis obsahujici
mnoho cisel s desetinnymi teckami), cimz jednoduse zmenim tecky
v matematickem modu na carky. Je to jeste rychlejsi nez metoda
Najdi/Nahrad.

Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938