Normy

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Tue Mar 31 16:58:14 CEST 1998

On Tue, 31 Mar 1998, BALDA MIROSLAV wrote:

> Norma CSN 01 6910 "Uprava pisemnosti psanych strojem" predepisuje
> zpusob psani ruznych dokumentu, jako jsou dopisy, zpravy a pod.
>
> O novem vydani normy nevim, ale stara verze s ucinosti od 1. 4. 1987
> v clanku 35 predepisuje strukturovani nadpisu stejne jak ho uvadi p.
> Osoba pro novou normu.
>
> M. Balda
Nove vydani normy je skutecne ze srpna 1997 jedna se o normu "Uprava
pisemnosti psanych strojem nebo textovymi editory". Myslim, ze pro sazbu
ma tento dokument minimalni dosah, snad jen v pripade, ze vyzadujete
_rukopis_ pro sazbu, ktery by mel tuto normu respektovat (to by v
nekterych pripadech ulehcilo praci, protoze prave zde jsou definovana
pravidla, ze za vetnou interpunkci se pise mezera apod.). Co se tyce
vlastni sazby, na to je urcite nejaka norma oborova (viz napr. kniha Rucni
sazba, v ni jsou odkazy na normy atd.).

JR.