tisk zrdcadlove obracene

Vaclav OCELIK ocelik at ns.saske.sk
Thu Mar 19 17:07:08 CET 1998

> [...]
> zrdcadlove obracene (dal se vytisknout na folii). V dvips jsem nic
> takoveho nenasel. Nevite jak toho docilit? Potreboval bych to vyresit
> docela nutne do soboty..
>
> Mam standardni distribuci teTeXu plus nejaka ta pocesteni, tak pokud mozno
> z tech baliku, co tam uz jsou, nebo pomoci neceho, co jde sehnat na
> inetu.. Pri nejhorsim jsem to ochoten vyrenderovat ghostscriptem do
> obrazku, preklopit gimpem (nebo necim takovym) a zase prevedst do
> postscriptu. Obavam se ale, ze se mi potom ty soubory uz nevejdou na jednu
> disketu a tak bych chtel pokud mozno lepsi reseni.

V archive tejto konferencie:
gopher://cs.felk.cvut.cz/11gopher_root%3a%5b_lists.cstex%5d

pri vyhladavani s klucovym slovom "zrcadlovy" by najdete napr. toto:

Date: Wed, 30 Oct 1996 13:12:17 +0100
From: "Petr Mikulik" <mikulik at physics.muni.cz>
To: "csTeX at cs.felk.cvut.cz" <csTeX at cs.felk.cvut.cz>
Subject: Re: Zrcadleni strany v PostSkriptu

>        Nevite, prosim, zda existuje v Postskriptu nejaky  prikaz,
>        ktery by
>zrcadlove prevratil stranku podle vodorovne osy?

Ja pouzivam tohle:

% PostScriptovy trik pro zrcadlovy tisk. Dava se do preambule
(La)TeXovskeho dokumentu
%\special{!userdict begin /bop-hook{hsize 0 translate -1 1 scale} def
end} %  horizontalne \special{!userdict begin /bop-hook{0 vsize
translate 1 -1 scale} def end} % vertikalne

***  Petr Mikulik, mikulik at physics.muni.cz
***    katedra fyziky pevne faze, Masarykova univerzita, Brno
***  http://www.sci.muni.cz/~mikulik/  (rtg,freeware,OS/2,C++,TeX)

V. Ocelik