Podivne chovani DVIDRV (vadny TFM?)

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Mar 18 17:03:25 CET 1998

On Wed, 18 Mar 1998, Ivo Jancik wrote:

> Dobry den vsem.
>
> Obavam se, ze popis meho problemu bude nedostacujici
> k reseni, takze to zkousim jen pro pripad, ze se nekdo
> setkal s necim podobnym a  vyresil to.
>
> Namaloval jsem si jeden znak v MF, vytvoril TFM i PK
> a zkousel to pouzit v TeXu. TeX tento znak vzal, ale
> DVIDRV znak nezobrazil, dokonce ani nekricel, ze font
> neni vygenerovany ani jinou chybu.

TeX potrebuje pri sazbe pouze TFM. Pokud jej nenajde, napise chybu "Font
not loadable, metric file not found". Pak se do DVI prislusny znak vubec
nedostane a neni pro nej ani vynechane misto. Dvidrv pak o tomto znaku
vubec nevi, protoze jej tam tex nedal, takze si vubec nestezuje. Pokud je
TFM zmrseny, budete mit v logu po texovani (ale ne na obrazovce) chyby
"Missing character...". Opet se znak vubec nedostane do DVI. Nejprve byste
se tedy mel podivat do logu, zda takova situace nenastala. Pokud ano,
presunte TFM do adresare, kde jej tex ocekava, nebo zmente (alespon
docasne) prislusnou environmentalni promennou. Pokud je toto spravne, pak
by dvidrv mel:

a) najit pk a nakreslit
b) stezovat si, ze pk chybi -- pokud si nestezuje, pak je v konfiguracnim
souboru aktivovana nejaka substituce fontu a uvidite misto obrazku podivna
pismenka pripadne obdelnicky

> Pouzil jsem TFTOPL, abych se podival do TFM, ale niceho
> zvlastniho jsem si nevsiml. I kody znaku sedely s tim
> pouzitym v TeXu. A PKEdit znak rovnez ukazal.
>
> Poradi nekdo, kde je bludny koren?
>
> Ivos
>
> ------------------------------
> jancik at mendelu.cz
> http://dahlia.mendelu.cz/~jancik

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/