Ohranicit kus textu

BALDA MIROSLAV mbalda at hera.zcu.cz
Wed Mar 18 11:47:20 CET 1998

> Date:          Wed, 18 Mar 1998 10:10:46 +0100
> From:          Ladislav Bitto <geoflabi at savba.sk>
> Subject:       Re: Ohranicit kus textu
> To:            csTeX at cs.felk.cvut.cz

> \fbox sa da pouzit aj na viacriadkove oramovanie, napr:
>
> \fbox{\parbox[b]{78mm}{
> toto je oramovany tex na viacerych riadkoch
> toto je oramovany tex na viacerych riadkoch
> toto je oramovany tex na viacerych riadkoch
> toto je oramovany tex na viacerych riadkoch
> }}
>
> Zdravi
>          Ladislav Bitto

Snad aby informace byla uplna:
Uzivatel ma moznost volit odlehlost ramecku od textu prikazem
     \fboxsep=<delka>
a tloustku cary ramecku povelem
     \fboxrule=<tloustka>

Tak napr.

  \edef\text{Toto je nejaky text. }
  \fboxsep=5mm
  \fboxrule=1mm
  \fbox{\parbox{150mm}{\text\text\text\text\text\text
      \text\text\text\text\text\text}}

udela 5mm ramecek kolem textu o sirce 150mm s sirkou cary 1mm.

Zdravi

M. Balda