Underfull vbox v prostredi figure

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Mar 11 20:35:54 CET 1998

Jiri Polach pise:

>\begin{figure}[tb]
>\fbox{\includegraphics[height=15cm,keepaspectratio]{mypic.eps}}
>\caption{...}\label{...}
>\end{figure}
>
>dopadne to tak, jak bych cekal. Kdyz ovsem nahradim [height=15cm]
>za [height=0.5\textheight], dostanu Underfull \vbox badness 10000
>nebo mensi (cim mensi height, tim mensi badness). Pri pohledu na
>obrazek ale neni videt zadny problem. Underfull \vbox zmizi, kdyz
>misto 0.5\textheight dam treba 20\parskip (jakkoliv je to nesmysl).
>Underfull \vbox se taky neobjevi, pokud za obrazkem nenasleduje
> [...]

Urcite nejde o Underfull v prostredi figure, ale o Underfull pri
volani vystupni rutiny ("while \output is active"), tedy pri
realizaci strankoveho zlomu, ze?

\textheight za to nemuze, je to jen nahoda, ze 0.5\textheight vychazi
zrovna tak nestastne, ze se stranku nepodari uspokojive zalomit.
Ma na to vliv take "pruznost" \baselineskip a samozrejme skip
\textfloatsep, coz je vertikalni mezera, ktera se zaradi automaticky
mezi obrazek a text na teze strance. Doporucuji ucinit tento skip
vice natahovaci (je to lepsi nez hybat s radkovanim).

Mnoho zdaru
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938