Q: \showboundingbox (ramecky) v TeXu

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Mar 11 17:29:34 CET 1998

Stanislav Hledik pise:

>Dival jsem se do epsf.tex/sty, a je tam v komentarich uvedeno
>[...], with an error of at most about 16sp (about 1/4000pt). [...]
>Je Vami popisovana chyba opravdu tak velika?

Ne, tam jde o neco jineho. Pri scalingu je potreba vypocitat nove
rozmery boxu. TeX nema implementovanou realnou aritmetiku, proto
je v epsf naprogramovano makro, ktere ony operace provede s urcitou
chybou (to je tech 1/4000pt). Diskutovany problem vsak nastava,
i kdyz se neskaluje a uvedeny aritmeticky algoritmus se nekona.

Vse je dano tim, ze BB se vyjadruje v celistvych nasobcich bp, ackoli
skutecne rozmery obrazku mohou byt v podstate libovolne. Jsou-li
potom zaokrouhleny na bp, musi byt max. chyba +/- 0.5 bp

>Kdyz jsem jeste pouzival starsi verzi epsf.tex/sty, ktera uvedene prikazy
>nemela, take jsem si dodelal "rameckovani" obrazku, ale jen jako skeletonu,
>aniz by se odkaz na obrazky vlozil (vlastne se z celeho obrazku pouzil
>jen BB). Duvod byl ten, ze jsem mel dosti velke bitmapy prekonvertovane do
>EPS, takze dvips zbytecne dlouho kopiroval obrazky, coz mi vadilo

Ano, vidim, ze tytez problemy se logicky musi projevit i u dalsich
uzivatelu. Ja jsem take vzdy sporil cas a zavedl jsem si priznak
\iffinal, ktery jsem nastavil na true teprve az po odladeni...

>ladeni. Vsiml jsem si ale, ze pripadne Underfull \vbox ... davaly *presne*
>stejna cisla pri skutecnem vkladani obrazku i pri vkladani pouhych
>ramecku. Neni to priznak toho, ze orameckovani je v tomto pripade presne?

Ne, to je jen priznak toho, ze boxy jsou stejne velke, at uz je
obrazek zarazen ci nikoli, coz je logicke, protoze se v obou pripadech
jejich rozmery vypocitavaji z BB, tedy v obou pripadech s naprosto
stejnou chybou. Rozdil je jenom v tom, ze jednou se nekona
\special pro fakticke nacteni eps, ktery vsak, jsa uzavren do
boxu o danych rozmerech, nemuze ovlivnit parametry sazby, proto
Underfully musi byt v obou pripadech identicke.

Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938