jeste k Obrazky z Word do PS

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Tue Mar 10 17:14:33 CET 1998

On Tue, 10 Mar 1998, Krumphanzl Jiri wrote:

> Parametr clip byl samozrejme zapnuty. V tom je ten problem.
> Jak jsem v puvodnim dotazu uvedl, s EPS strankou z jineho PS dokumentu
> provedl oriznuti spravne. V tom samem prikazu (pouze zmena

A mate nastaven BoundingBox podle toho, co chcete na vysledku videt?
Podivejte se na zacatek souboru, tam by melo byt:

%%BoundingBox: A B C D

kde A..D jsou rozmery v bp. Pripiste si na konec EPS napr. tyto prikazy:

gsave
1 0 0 0 setcmykcolor
0 setlinewidth
A B moveto
C A sub rlineto
D B sub rlineto
A C sub rlineto
closepath stroke
grestore

(Snad jsem v tom neudelal chybu, pisu to z hlavy.) Misto A..D samozrejme
napisete cisla z BoundingBox. Pak se na tento obrazek podivejte v
Ghostscriptu nebo Ghostview -- ten dokaze vykreslit i EPS. Svetle modry
ramecek ohranicoje oblast, ktera bude na vysledku viditelna po zapnuti
clip, vse mimo se vymaze. Timto zpusobem testuji, zda mi programy
vytvorily spravny BoundingBox.

> jmena souboru *.eps). Chyba(nebo nedostatek) je asi nekde v grafickem makru,
> ktere neumi oriznou pozadovany obrazek ze stranky ve formatu postscript
> vzniklem windowsovskym driverem.
>
> 						Jiri Krumphanzl
>
> P.S. existuje nejaky free program ktery udela vyrez z EPS do EPS natvrdo?
>      To by vyresilo muj problem. (aby vyhodil zbytek stranky
>      z puvodniho EPS a zanechal pouze obrazek)

Pokud tim chcete zpracovat vystup z windowsovych driveru, pak takovy
program musi rozumet makrum, ktera tyto drivery do (E)PS vkladaji.
Program, ktery by dokazal rozlustit libovolna makra, ktera si kdokoliv
muze v dokumentu nadefinovat, a dokazal prepocitat vsechny krivky, ktere
vychazeji z pozadovane oblasti jen castecne, je asi nerealny (ale pokud
mate dost casu, lze to delat rucne). Prave proto existuje "clip", aby se
casti PS objektu daly snadno odrezavat.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/