jeste k Obrazky z wordu do eps.

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Mar 9 14:40:44 CET 1998

On Mon, 9 Mar 1998, Jiri Krumphanzl wrote:

> [...]
> XDVI i Ghostview (po DVIPS) zobrazili celou stranku z puvodniho
> WORDdokumentu. Ani stopa po zmenseni nebo oriznuti! (Zkusil jsem
> totez s EPS strankou vytvorenou DVIPS se slusnym vysledkem ->
> tedy chyba nebyla v parametrech prikazu)
> V Wordove EPS strance Ghostview pro win32 zobrazil vyrez
> a Ghostview pod Linuxem celou stranku.(???)
> V jednom minulem prispevku na toto tema se pan Surda zminil
> o firmou Adobe vyslovene zakazanych prikazech, ktere Word vklada
> do PS souboru. Doporucuje vyhodit tyto prikazy. Kde ale sehnat
> seznam techto prikazu nebo program (ci makro), ktere by to samo

Seznam techto prikazu obsahuje PostScript Reference Manual. Programu,
ktere takove prikazy do EPS vkladaji, je ovsem cela rada. PS Reference
take uvadi PS makro, jehoz pomoci lze prislusne prikazy lokalne
predefinovat tak, aby pri vkladani EPS nedelaly nic. Jsem si temer jisty,
ze dvips toto dela. Pokud jde o extrakci z Ghostview, pak vezte, ze tento
program nedela vyrez. Vy mysi ohranicite obrys obrazku, aby Ghostview mohl
spravne napsat BoundingBox (pokud extrahujete stranku z vicestrankoveho
dokumentu, pak je BoundingBox v dokumentu temer vzdy vetsi). Muzete
samozrejme "podvadet" a jako obrys obrazku vymezit pouze jeho cast. Pokud
jej pak nacitate do (La)TeXu, musite zapnout "clip" a tim zbytek
odriznout. Podivejte so do dokumentace prislusneho grafickeho baliku, jak
se "clip" zapina.

> 						Jiri Krumphanzl
>
> P.S. nevlastnim Adobe Illustrator ani CorelDraw (CorelDraw
> pro Linux v.3.5 wordovsky EPS soubor nacist neumi(spadne))

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/