editace EPS

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Fri Mar 6 11:35:19 CET 1998

> >dobry den,
> >Nepouziva nekdo  free (linux) program, ktery umi editovat EPS obrazky?
> >Potrebuji dostat obrazek z matlabu do texu a umistit tam popisek, ale nerad
> >bych ho pri editaci prevadel do bitmapy (to uz radsi nejaky vektorovy
> >format). Nedavno zde probehla debata na podobne tema, ovsem nabizela reseni
> >umisit popisek v texu na misto, kam by mel prijit obrazek eps. Sam jsem to
> >take delal, jde vsak i o to neco z eps obrazku ubrat.
>
> obavam se, ze jediny free (a i nefree) prostredek je v tomto pripade
> textovy editor. K domontovani popisku lze pouzit i Xfig, ale vizualni
> editace nestrukturovaneho PostScriptu (tedy i demontaz nekterych veci)
> je tezky orisek.
>
> arnost

Tenhle tezky orisek velmi dobre vyresil pan Rajeev Karunakaran, kdyz udelal
program PaeDraw (bohuzel je jen pro MSW). Nekdy zvlada nacist primo EPS,
jindy je potreba udelat nejdrive konverzi do AI formatu pomoci GhostScriptu.
Pak neni problem odstranovat vizualne objekty, upravovat je apod. a nasledne
udelat export do EPS. Problemy jsou jen nekdy s pismem. Sam jsem timto
postupem obrazky z MATLABu upravoval.
Mozna by autor poskytl zdrojaky, ktere by sly pouzit jako zaklad pro podobny
program pro linux. (Vyzva sikovnym programtoru!)

Jiri Zelinka

PS: Z helpu k Pagedraw:

PageDraw is FREE software

PageDraw is Copyright (c) 1993-96 Rajeev Karunakaran

Feel free to make copies of PageDraw for your coworkers and friends. No
charges are due to the author for using PageDraw.

Permission is granted to distribute unmodified copies of PageDraw, without
any charges being due to the author.

PageDraw is distributed with NO WARRANTY of any kind. The author or
distributors of this software do not accept responsibility for any damages
arising from the use of this software.

How to send in your comments

You are invited to send me your questions, comments, any bugs you have
found, or suggestions for the next version of PageDraw. If you have access
to the Internet, please send me e-mail at the address:

rajeev at netcom.com