Elekticke obvody

Ing. Richard Balogh BALOGH at nov1.kar.elf.stuba.sk
Fri Jun 12 08:52:55 CEST 1998

> Dobry den,
> mohli byste mi nekdo doporucit nejaka dobra makra na kresleni
> elektrickych obvodu. Zatim jsem vyzkousel CTAN/graphics/circuit-macros a
> libilo se mi to. Chybi mi ovsem moznost importovat data z nejakych
> interaktivnich programu na kresleni obvodu (treba ORCAD nebo SpiceCAD),
> je to vubec mozne?

Moja skusenost je zatial taka, ze najlahsie sa kreslia schemy prave v
specializovanych programoch. Ja osobne nedokazem kreslit v podstate v
nicom inom ako v OrCADe. Problem je samozrejme pri zaclenovani do
textu. Momentalne ma celkom uspokojuje nasledovny postup:
1) Nakreslenu schemu "vytlacim" do suboru, ako tlaciaren mam
   nastaveny HPGL Plotter.
2) Subor prekonvertujem:
    a) program plt2pic - je dost nedokonaly, niektore ciary vynechava
       a nepodporuje prerusovane ciary -> nepouzivam.
    b) program hp2xx - pouzivam ho bud s prepinacom
       -m em
       vtedy sa da zahrnut do textu a prezerat priamo v dvi subore
       -m eps
       vygeneruje postscript atd.
       Trocha problematicke su hrube ciary, pretoze ich vykresluje
       ako niekolko tenkych vedla seba.
       Okrem toho obvykle musim odstranit prve styri prikazy
       z HPGL suboru, ktorymi sa vykresluje ramcek okolo celeho
       obrazku.
Obidva spominane konvertory su k dispozicii na CTAN.

Snad Vam nieco z toho posluzi ako inspiracia.

S pozdravom
        Riso Balogh