DVI do PDF co nejjednoduseji

Jiri Polach sprava at jh-inst.cas.cz
Wed Jun 24 20:33:44 CEST 1998

Potreboval bych prevest delsi text napsany v LaTeXu 2e (cca 120 stran)
obsahujici obrazky (vkladane jako EPS) do PDF. Nepotrebuji vytvaret zadne
hypertextove odkazy ani zavadet barvy, proste jen chci, aby byl ten text
zobrazitelny na primerene urovni v Acrobatu. Prvni, co jsem vyzkousel, byl
prosty prevod DVI - PS (dvips) a PS - PDF (GhostScript). To slo snadno a
rychle, ale samozrejme soubor je obrovsky a zobrazeni bitmapovych fontu
mizerne. Jedine, co je tedy treba zmenit, je zamena bitmapovych fontu za
vektorove.

Inspiroval jsem se clankem P. Olsaka "Jak jsem delal knihu klikaci" (zpravodaj
1-2/97) s tim, ze nepouziji PDFTeX, ale vyse uvedeny postup s prislusnou
zamenou fontu. Stahnul jsem si BaKoMa cm-fonty a dc-fonty a vytvoril
psfonts.map soubor. Problem ale nastal s tabulkou kodovani. P.Olsak pise, ze
temer bez uprav pouzil v podobnem pripade (texpdf.map) pro cs-fonty tabulky
il2.enc a it2.enc z baliku a2ac. Tam jsou ovsem momentalne soubory xl2.enc a
xt2.enc, pri jejichz pouziti je vysledek jeste horsi, nez kdyz nepouziji
prekodovaci tabulku zadnou. Navic mi zustava problem s prekodovacimi tabulkami
BaKoMa cm-fontu (ktere P. Olsak navrhoval zaradit do baliku TeX2PDF, ale
jestli tam jsou zatim nevim) a hlavne problem s velkymi pismeny recke abecedy
(tady se zrejme nevyhnu zasahu do sveho textu *.tex a prejmenovani fontu
podle navodu v uvedenem clanku, coz ovsem zatim prilis nechapu).

Samozrejme v cele veci dost plavu, kodovani fontu neznam a vubec nejsem zadny
expert, takze je mozne, ze to delam uplne spatne. Proto ostatne pisu do
konference - nedovedete mi prosim nekdo poradit, jak postupovat ?

Jiri Polach