Obrazky v pdfTeXu a komprese LZW (Was: Re: pdftex)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Tue Jun 23 00:43:33 CEST 1998

   Datum: Mon, 22 Jun 1998 15:30:09 +0100
   Odesilatel: "Jiri Osoba" <osoba at VYVOJ.JABLOTRON.CZ>

Preji prijemny den,

   > Posledni "oficialni" verze - 0.12n umi vkladat PNG (bitmapa), JPG
   > (bitmapa) a PDF (t.j. 1 strankovy dokument - vektry).

doporucuji pouzit verzi pdftex-0.12o-3, ktera je sice neoficialni, ale
opravuje hned nekolika zavaznych chyb, z nichz jedna se tyka zrovna
vkladani obrazku (pravdepodobnost, ze na chybu narazite je sice neco
kolem \frac{1}{16384}, ale zrovna autorovi prispevku, na ktery
odpovidam, se to podarilo a zrejme jako prvnimu cloveku na Zemi :-)

   > Dale vznikaji dalsi verze, ktere by mely umet vkladat TIFF.

Ano - verze pdftex-0.12o-2-tiff1, ktera je zatim posledni verzi
podporujici vkladani obrazku ve formatu TIFF, umoznuje sice tyto
obrazky vkladat, ale ma nekolik zavaznych nedostatku, na jejichz
odstraneni autor pracuje...

A co se tyce patentu Unisysu na algoritmus LZW, tak:

	1. umisteni zdrojovych textu na primarni server je naprosto
legalni, protoze server je umisten v CR a u nas neni tento algoritmus
patentovany (je mozno u nas vubec patentovat algoritmus)?

	2. pdfTeX-tiff jako takovy pouziva knihovnu libtiff na praci s
obrazky ve formatu TIFF a tato knihovna pouziva ke kompresi kod z
programu compress, ktery byl vytvoren davno pred patentovanim tohoto
algoritmu (dokonce pry jeste pred uzavrenim tzv. Bernske konvence na
ochranu autorskych prav) a byl svym autorem siren jako PD .

Vice informaci naleznete v souborech misc.html v knihovne libtiff a
LZW.INFO v distribuci programu compress.
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik at inet.cz