"dashed" cary v MetaPostu

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Fri Jul 17 17:08:29 CEST 1998

Rudolf Cejka pise:
>No jo, tohle funguje. Jenze proc mi podobna zmena nefunguje v
prelozenem
>vystupu z MetaPostu?

> 0 5.66928 dtransform truncate idtransform setlinewidth pop
> [0 50 ] 25 setdash 1 setlinecap 10 setmiterlimit
>newpath 0 0 moveto
>283.46405 283.46405 lineto stroke
>showpage

>S "1" pred "setlinecap" to funguje (teckovana cara). Pokud ji vsak
zmenim
>na "0" nebo "2", nic se nezobrazi.

Za to muze nula v "[0 50] 25 setdash". To definuje dash-pattern
na: udelej caru delky 0, pak vynech 50 (25 je fazovy posun).
Problem tedy je, co znamena v PS "cara delky nula" pri ruznych
linecapech.

  pri "1" vznikne tecka prumeru currentlinewidth, jak by asi kazdy
          cekal;

  pri "0" nevznikne, opet celkem logicky, nic (resp. obdelnik
          sirky 0 a vysky currentlinewidth);

  pri "2" bych vsak ocekaval ctverecek sirky currentlinewidth
          a neni mi vubec jasne, proc zde cara nulove delky rezultuje
          v "nic". To je zrejme bug PostScriptu.

Takze zkuste [0 50] zmenit napr na [5 50] a bude Vam to taky behat
se vsemi linecapy.

Puvodni problem tedy zustava, navic pribyl problem s carou nulove
delky. Dovolim si ale tvrdit, ze prvni je veci MP, druhy veci PS.

Diky za spolupraci
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938