Cara nulove delky v PS (Re: "dashed" cary...)

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Jul 20 14:58:46 CEST 1998

Napsal jsem:

>  pri "2" bych vsak ocekaval ctverecek sirky currentlinewidth
>          a neni mi vubec jasne, proc zde cara nulove delky rezultuje
>          v "nic". To je zrejme bug PostScriptu.

Na diskusnim listu Adobe mi bylo sdeleno, ze se jedna o "feature"
PostScriptu. Duvod je velice prosty: u cary nulove delky neni mozne
urcit derivaci v koncovych bodech (zde v bode), a proto neni mozne
stanovit sklon ctverecku reprezentujiciho bod. U kulateho bodu vsak
neni potreba pocitat zadny sklon, proto kulaty bod makro stroke
nakresli, ctvercovy vsak nikoli.

Moje uvaha mela nedostatek v tom, ze jsem se prilis upjal k filozofii
per, jak ji znam z MF/MP, kde se pri nulove ceste udela prosty otisk
staticky definovaneho pera v prislusnem bode. PostScript vsak misto
statickych per pouziva dynamicke "konce car" (linecaps) a vzdaluje se
tak, podle mne nazornejsi, kaligraficke predstave pera a ruky, ktera
jim kresli.

Zaver je tedy ten, ze PostScriptove makro stroke nedava zadny vystup
pro cesty nulove delky, neni-li zapnuto 1 setlinecaps. Kdo chce
kreslit ctvereckove body, nesmi stroke pouzit.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938