Zarovnanie na horny okraj

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Fri Jan 30 15:53:40 CET 1998

On Fri, 30 Jan 1998, Chalmoviansky Pavel wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval by som poradit, ako treba zostavit makro na odstavec, ktory
> obsahuje vlavo obrazok (nejaky ps subor) a vpravo text, pricom su
> zarovnane na horny okraj. Moje riesenie nefunguje a potreboval by som to
> dost surne:
>
> \newbox\pic
> \setbox\pic=\epsfbox{obrazok.eps}
> \hbox{\vtop{\unvbox\pic}\hskip10pt
> \vbox{Tu je text vpravo od obrazku}}

Zde musi byt urcite taky \vtop misto \vbox. Navic \vbox i \vtop si
automaticky nastavi sirku na \hsize, ktera je prave definovana. Proto se
Vam nemohou vejit dva \vboxy vedle sebe. Musite si stranku rozdelit (napr.
v levem boxu lze psat \hsize\wd\pic, do praveho bych napsal:

\newdimen\mywidth
\mywidth=\hsize  \advance\mywidth -\wd\pic  \advance\mywidth -10pt
%%% \unvbox asi znici \pic, takze bych to dal jeste pred \hbox
%%% uvnitr praveho boxu pak bude
\hsize=\mywidth

Box funguje jako group, takze po ukonceni boxu se vrati \hsize na puvodni
hodnotu.

> Pisem to v csplain formate. Dakujem za kazdu radu alebo smernik dalej.
>
> S pozdravom
>
> Pavel Chalmoviansky

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/