Problem s ps fonty

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Jan 21 14:10:47 CET 1998

On Wed, 21 Jan 1998, ZBYNEK HUBINKA wrote:

> Dobry den,
>
> narazil jsem na jeden problem: opatril jsem si font Baskerville v souboru
> baskvl.pfb a prislusnou metriku. Kdyz jsem chtel programem a2ac metriku
> pocestit, zjistil jsem, ze v ni chybi definice caron, tedy hacek. V binarce
> hacek je (pouzil jsem program Font Designer, bohuzel vlastnim pouze
> demoverzi), ale nema prirazeny kod. Mohli byste mi s tim poradit? Dekuji
>
>                                       Zbynek Hubinka, HF TUL Liberec

Omlouvam se za nepresne vyjadrovani, sedim totiz u pocitace s MS
Windows, kde mi prave Netscape zboril cely system (nastesti mam
postu na UNIXu, takze se nepoztracela) a znovu to jiz zkouset
nechci. Idea spociva v tom, ze znak "caron" musi byt v AFM
souboru. Pokud existuje v PFA ci PFB, ale nema kod, pak jej v AFM
uvedete s kodem -1. Musi mit ovsem spravne WX a BB, aby a2ac
vedel, jak se maji znaky sestavovat. Pokud Vam tyto informace
neposkytne primo Font Designer, muzete pouzit getafm.ps dodavany s
GhostScriptem. Pokud nerozumite formatu AFM a nevite presne, co s
temi AFM dale ucinit, doporucuji clanek pana Herouta, ktery vysel
ve Zpravodaji 1/96 (ten je jiz dostupny v PDF). Ve Zpravodaji
vysel jeste dalsi clanek o fontech, ale nejsem si jist, kdo je
autorem a nevim ani cislo, pravdepodobne 4/96. Obsahy Zpravodaju
pocinaje rokem 1995 najdete na
http://hroch486.icpf.cas.cz/bulletin/ (odkaz je i na serveru
sdruzeni), vsechna cisla vydana v roce 1996 jsou k dispozici i v
PDF tamtez.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/