Tabulky a grafy

Rostislav Zemek rosta at acarus.entu.cas.cz
Tue Jan 13 13:25:38 CET 1998

On Tue, 13 Jan 1998, tibor simko wrote:

>     jan> Grafy umi gnuplot. S prokladanim dat nejakou krivkou to uz
>     jan> neni tak slavne...
>
> kubicke splajny, "prirodzene hladke splajny", bezierove krivky, ako aj
> nelinearne fitovanie pozna gnuplot 3.6 beta, ktory je velmi stabilny a
> vrele ho mozno na fitovanie a prekladanie kriviek datami doporucit (da
> sa najst na ftp://cmpc1.phys.soton.ac.uk/pub/gnuplot/).  prekladal som
> s nim nejake fyzikalne data a bol som velmi spokojny...
> --
> tibor.simko at aleph.dpp.fmph.uniba.sk

Alternativou muze byt tez program fudgit, ktery pracuje s vektory dat a je
urcen hlavne pro pozadovany ucel, tj. fitovani krivek. Diky pomerne
jednoduchemu, ale vykonnemu makrojazyku se vsak hodi i pro radu dalsich
manipulaci s daty, ktera jsou v podobe sloupcu v ASCII souborech. Pro
graficky vystup vyuziva gnuplot. Sam tento program pouzivam jiz nekolik
let jako front-end interface pro gnuplot, zejmena pri "automatizaci
vyroby" velkeho poctu grafu.

					R. Zemek

Rostislav Zemek				Phone : 00420-38-777 5227
Institute of Entomology
Branisovska 31				Fax   : 00420-38-43625
370 05 Ceske Budejovice
Czech Republic				E-mail: rosta at acarus.entu.cas.cz