muj nazor na banner encTeXu

Han The Thanh thanh at informatics.muni.cz
Thu Dec 17 09:40:24 CET 1998

Zdravim,

dozvedel jsem se o te diskusi ponekud pozde (pres "forwardovane" zpravy),
protoze nejsem na te konferenci prihlasen. Prestoze bych nejradeji zustal
stranou, myslim si ze bych mel vyjasnit svuj postoj k veci, aby nedochazelo
k dalsimu nedorozumeni.

Podle Petra Sojky by se mel hlasit pdfenctex jinak nez pdftex bez enctexu. Tak
v Jevicku jsem se ptal pana Petra Olsaka, jestli by neslo, aby se pdfenctex
hlasil v banneru.  Pochopil jsem odpoved tak, ze jsou dva duvody proc tomu tak
neni: 1) to nejde jednoduchym zpusobem udelat pro vsechny varianty teXu
(tex/etex/pdftex); 2) vznikne prilis mnoho variant TeXu
(tex/etex/enctex/encetex/pdftex...). Dozvedel jsem se take, ze se enctex hlasi
do logu na dalsim radku po banneru, coz povazuji za postacujici pro to, aby
enctex dal o sebe vedet. Sice byl bych radeji, kdyby slo to dat do
banneru, ale uz je to vec rozhodnuti autora enctexu, protoze pdftex je GPLed.
Jinak enctex nezaradim do pdftexu proto, ze je dost lidi v komunite pdftexu
proti tomu, a enctex je uplne separatni od pdftexu. Tedy kdo chce, tak si to
muze kompilovat sam pro sebe, napr. takto dela Jiri Osoba nebo ja sam.

Co se tyka stranky pdftexu, vzniklo to vlastne nedorozumenim mezi mnou a Petrem
Sojkou.  Petr mi predal spravu stranky, ale od te doby jsem se jeste nedival na
tu stranku, takze jsem vubec nevedel co tam je. Petr Sojka vsak chape tak, ze
pri prijeti spravy stranky jsem se s obsahem stranky souhlasil. Cili
zodpovednost za to, co je tam napsano, je taky moje. Tim mailem se tedy omlouvam
vsem, koho se to dotklo, ze doslo k te problematice castecne kvuli me.

Take se omlouvam za zpozdeni. Chtel jsem ten mail poslat az predelam tu stranku
o pdftexu tak, jak bych si pral. Nevim ale kdy se k tomu dostanu, tak jsem to
radeji poslal ten mail uz ted.

S pozdravem,
Han The Thanh