ceske deleni slov

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Dec 3 10:53:39 CET 1998

On Wed, 2 Dec 1998, Miroslav Novak wrote:

> Date: Wed, 2 Dec 1998 22:40:34 +0100
> From: Miroslav Novak <novak at rl.cesnet.cz>
> To: cstex at cs.felk.cvut.cz
> Subject: ceske deleni slov
>
> Dobry den,
>
> Pouzivam LaTeX z MikTeXu a neumim na nem nastavit ceske deleni slov.
>
> Pri spusteni vzdycky pise
>
> Package babel Warning: No hyphenation patterns were loaded for
> (babel)                the language `Czech'
> (babel)                I will use the patterns loaded for \language=0
> instead.
>

> tak jsem se chvily probiral napovedami, a zkusil do souboru
> [...]
Cestina pouziva pismena s kody nad 128, coz standardne neni
nastaveno jako pismeno. Navic jsou vzory deleni distribuovani ve
tvaru nezavislem na kodovani, tedy s TeXovymi sekvencemi. Pred
nactenim je proto nutne nastavit spravne kodovani cestiny, tj. \v,
\', \r je nutno expandovat na osmibitovou hodnotu podle kodovani
fontu a prislusne znaky musi mit (pokud si to pamatuji spravne)
\catcode=11 a nenulovy \lccode (nastaveny na spravne pismeno v
\lowercase).

> A jeste jeden dotaz. Proc pdfLaTex nevytvari .pdf soubory, jak bych
> ocekaval, ale .dvi soubory?
>

> Dekuji
> 	Mirek.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail: Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

Member of Czech OS/2 Users Group (http://cs.felk.cvut.cz/~kunaa/)

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/