generovani csplainu a cslatexu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Dec 14 11:46:34 CET 1998

On Mon, 14 Dec 1998, Tomas Mraz wrote:

> Pokusim se shrnout par poznatku.
> 6. Vygenerujeme formaty z encTeXu (zajimave budou predevsim plain-1250-cs a
> plain-kam-cs).

Dovolim si v ramci teto zminky malou osvetu. Protoze jsme byli v emTeXu
zvykli generovat napriklad csplain takto:

tex386 /i /8 -cKAMENIC.TCP csplain.ini

pripravil jsem podobnou moznost do aktualni verze csplainu s vyuzitim
encTeXu. Tam napiseme:

tex -ini \let\enc=k \input csplain.ini

a dostaneme analogicky vysledek. Podobne pro cslatex:

tex -ini \let\enc=k \input cslatex.ini

Poznamka: v UNIXu museji byt ty backslashe na prikazovem radku
zdvojene nebo schovane v 'uvozovkach'. Podrobneji (o moznosti jinych
kodovani) viz csplain.doc nebo zminene *.ini soubory.

Slo mi o to minimalizovat potize pri prechodu z emTeXu (vybavenem TCP
tabulkami) na nejakou jinou implementaci.

Zminene formaty plain-kam-cs se sice daji pouzit, ale neni to "presne
csplain". Na druhe strane uvedena metoda implementuje "presne csplain" v
prostredi operacniho systemu, ktery pouziva kodovani Kamenickych.

Petr Olsak